Vaše vozidlo bylo navrženo tak, aby fungovalo se specifickým rozměrem kol. Tím myslíme normální velikosti, jako jsou například 17 nebo 18 palců. Vaše vozidlo nebylo navrženo tak, aby jezdilo delší dobu na rezervě, která se ve velkém liší od normálních kol.
Mohlo by totiž dojít k poškození jiných částí, jako je převodovka, odpružení a brzdy. Navíc je třeba mít na paměti, že rezervní pneumatiky jsou určeny pouze k tomu, aby vás zavedly do nejbližšího pneuservisu a ani zdaleka nejsou tak odolné a bezpečné jako standardní pneumatiky a disky.
Je to velmi špatný nápad jezdit byť jen krátkou vzdálenost s rezervou na přední nápravě. Mnoho vozidel váží mnohem víc vpředu kvůli motoru, který je tam umístěn. Také jsou přední kola více namáhána kvůli častému brzdění, otáčení a akceleraci. Pokud jezdíte delší dobu s rezervou na přední nápravě, můžete v krátké době očekávat další problémy.
Pneumatiky se obvykle dodávají s hodnocením opotřebení běhounu a očekávaným počtem najetých kilometrů, ale existuje mnoho faktorů, které mohou způsobit změnu těchto čísel.
Obecně pneumatiky vydrží od 45 000 do 120 000 kilometrů , ale agresivní jízda, jízda v terénu a jízda po nerovných silnicích může tuto životnost značně zkrátit. I když nejezdíte tak často, pneumatiky se přesto degradují a časem budou nepoužitelné.
Nebudeme vám tvrdit, že je to nemožné, ale upřímně je velmi špatný nápad hrát si na závodníka s křehkým proužkem gumy omotaným kolem malého kousku kovu, který byl ručně přišroubován na vaše auto.
Pokud máte na svém autě nasazenou rezervu, měli byste tomu přizpůsobit také rychlost a styl vaší jízdy.
Pokud budete mít štěstí, tak rezervu použijete pouze jednou nebo dvakrát po dobu životnosti vašeho vozidla. To znamená, že váš náhradní kolo tak bude jistý čas ležet v kufru auta bez povšimnutí.
Dobrým pravidlem je proto zkontrolovat si rezervu alespoň jednou za měsíc , ale přinejmenším je dobré zkontrolovat pneumatiku při každé výměně oleje. Pokud jste si vozidlo právě koupili, zkontrolujte běhoun a nahuštění pneumatiky, abyste se ujistili, že předchozí vlastník nebo výrobce nezanedbal údržbu rezervní pneumatiky.
Chcete přece aby vaše rezervní pneumatika byla ve správném provozním stavu, když ji budete neočekávaně potřebovat.
Zde je několik našich tipů, jak bezpečně jezdit na pneumatice a bez újmy se dostat do nejbližšího pneuservisu.
· Nejprve se ujistěte, že pneumatika a kolo, které jste vybrali, jsou bezpečně uloženy ve vašem vozidle. Kufr nebo nákladový prostor jsou ideální místa.
· Ujistěte se, že jste matice dotáhly pomocí své tělesné hmotnosti. Tím se zajistí, že rezerva zůstane na místě.
· Pokud je to možné, použijte chytrý telefon nebo informačně-zábavný systém ve vozidle k vyhledání blízké prodejny pneumatik. V případě defektu použijte opravnou sadu abyste se dostali do servisu.
· Pokud je to vůbec možné, nejezděte na své rezervě více než 100 kilometrů. Jeho menší velikost způsobí nadměrné opotřebování ložisek kol, brzd a převodovky. Existuje také mnohem vyšší pravděpodobnost prasknutí nebo poškození pneumatiky kvůli lehké konstrukci rezervy.
· Pamatujte, že váš náhradní díl je určen pouze k tomu, aby vás dostal do opravny, takže se vyhněte jízdě rychlostí vyšší než 80 km/h, abyste předešli většímu poškození.
zakoupené na runder.cz 10.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 23.11.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024